Wystawa końcoworoczna 2024

Pracownia Szkła Artystycznego, prof. Paulina Komorowska-Birger, mgr Karolina Spiak

21.06.2024

Julia Lupa

II rok Malarstwa I st.

Radość istnienia”, 2023/2024, emalia, mozaika szklana

Praca powstała na podstawie swobodnego szkicu, przy którym eksperymentowałam
z kolorami i kształtami. Do stworzenia tej kompozycji zainspirowały mnie emocje, takie jak: swoboda i beztroska, ale również abstrakcyjne kompozycje w stylu Bauhaus.

Julia Lupa

II rok Malarstwa I st.

Disco”, 2024, emalia fusingowa na szkle, mozaika szklana

Do jej wykonania zainspirowały mnie światło, ale również swoboda i odwaga w doborze kolorów, którą dostrzegłam w stylistyce plakatów z lat siedemdziesiątych.

Oliwia Rychlewska

II rok Malarstwa I st.

Melodia dzieciństwa”, 2023/2024, mozaika szklana, kontur

Mozaika uchwyca magiczny moment z mojego dzieciństwa, pełen niewinności i radości. Przedstawia młodą dziewczynkę - mnie, która śpiewa do mikrofonu swoją ulubioną piosenkę. Ubrana w fioletową sukienkę, dziewczynka jest pełna energii i entuzjazmu, co podkreślają żywe barwy mozaiki. Mikrofon, który trzyma w dłoni, jest symbolem jej marzeń i pasji, a uśmiech na jej twarzy świadczy o autentycznej radości z chwili. Mozaika nie tylko jest piękną ozdobą, ale również emanuje pozytywną energią, przypominając o tym, jak ważne jest pielęgnowanie w sobie dziecięcej radości i entuzjazmu. Każdy, kto na nią spojrzy, może na chwilę przenieść się do czasów beztroskiego dzieciństwa i poczuć magię tych niezapomnianych momentów.

Oliwia Rychlewska

II rok Malarstwa I st.

Promienie optymizmu”, 2024, emalia fusingowa na szkle

Prace zostały wykonane farbami fusingowymi, które emanują ciepłem i optymizmem. Przezroczyste szkło zostało pomalowane kolorami w odcieniach czerwieni, pomarańczowego i żółtego. Każdy kolor przechodzi w kolejny, tworząc efekt przypominający zachód słońca lub płomień ognia, który mi osobiście bardzo pozytywnie się kojarzy. Czerwień w tej kompozycji symbolizuje energię, pobudza do działania i dodaje odwagi. Pomarańczowy, pośredni kolor między czerwienią a żółtym, wnosi radość, kreatywność i entuzjazm, stając się pomostem pomiędzy intensywnością a spokojem. Żółty zaś wprowadza promienną jasność, ciepło oraz poczucie szczęścia i optymizmu. Moje prace zostały stworzone z myślą o pozytywnym patrzeniu na świat. Ich celem jest przyniesienie do przestrzeni, w której się znajdują, pozytywnej energii i uśmiechu.

Nataliia Gryniaieva
II rok Malarstwa I st.

Kokonauta”, 2023/2024, mozaika szklana, kontur

Praca przedstawia przedstawiciela ekipy kosmicznych zbieraczy odpadówkokonautę w energetycznym kokonie. Kokon pomaga kokonaucie swobodnie poruszać się w przestrzeni kosmicznej.

Agnieszka Piskorska

I rok Sztuk Wizualnych II st.

Oko patrzy”, 2023/2024, mozaika szklana

Świat natury oraz zwierząt od zawsze był mi bliski. Tworząc mozaikę chciałam zawrzeć w niej elementy symbolizujące harmonię i niepokój. Centralne oko kota zwraca uwagę na zawiłe powiązania między człowiekiem a naturą, zachęcając do refleksji nad naszą relacją ze środowiskiem i zamieszkującymi je stworzeniami. Zestawienie ze sobą różnokształtnych liści z czujnym spojrzeniem kota wywołuje u odbiorcy harmonię a zarazem drapieżność. Wykorzystane do pracy mocne kolory zieleni przechodzące w odcienie żółci, a także różne kolory błękitu jeszcze bardziej wzmacniają nawiązanie do natury.

Agnieszka Piskorska

I rok Sztuk Wizualnych II st.

Ograniczoność”, 2024, obiekt, szkło, emalia fusingowa, drewno

Wykonany przeze mnie obiekt, składający się z dziewięciu tafli szkła, umieszczonych jedną za drugą jest nawiązaniem do form oglądanych przez mikroskop. Efekt rozmycia tworzy moment przenikania się form organicznych, dając wrażenie płynności i ruchu zamrożonego w czasie. Każda szyba skrywa w sobie przebłysk tajemnic natury, zapraszając do dalszego odkrywania i rozwikłania zawartych w niej sekretów. Przestrzenność pracy umożliwia widzowi oglądanie jej z dwóch stron.

Ewelina Nawrocka,

II rok Sztuk Wizualnych I st.

bez tytułu, 2023/2024, mozaika szklana

Gdy byłam mała, często jeździłam z babcią na wszelkiego rodzaju jarmarki i targi rękodzielnicze. Na jednym z nich spotkałam pewnego Pana, który wystawiał swoje własne wyroby ze szkła. Oferował on także mały kurs w tworzeniu witraży. Niestety jako dziecko byłam zbyt nieśmiała, aby spróbować. Teraz, już jako dorosła, miałam okazję popracować z tym niecodziennym dla mnie medium, lecz w nieco innej formie, bo mozaice szklanej. Praca była długa i żmudna. ale efekt jest dla mnie na tyle satysfakcjonujący, że gdybym miała okazję ponownie podjąć się stworzenia mozaiki, to zdecydowałabym się na to bez zawahania. Inspiracją do stworzenia tej pracy był szeroko pojęty nurt “fantasy”. Mozaiki i witraże od zawsze kojarzyły mi się z baśniowymi zamkami, kościołami, barwnymi postaciami. Dlatego też zdecydowałam się przedstawić cząstkę swojego własnego świata.

Nataliia Gryniaieva

II rok Malarstwa I st.

Japońska sakura”, 2024, technika mieszana (puder, grys i emalia fusingowa, witraż)

Praca przedstawia tradycyjną japońską fabułę: gałęzie kwitnącej japońskiej sakury z jaskółkami.

Galeria zdjęć
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18