Ilustracja i komiks z elementami concept art

Kolejne edycje studiów odbędą się W CAŁOŚCI ONLINE. Najbliższa rozpocznie się 

Początek to październik 2023 po zebraniu odpowiedniej liczby kandydatów

(jeśli chętnych będzie za mało kolejnym terminem uruchomienia studiów będzie marzec 2024) Prosimy zainteresowanych o składanie podań.

Facebook – fanpage Studiów:

https://www.facebook.com/ilustracjaikomiks?ref=hl

 

STUDIA PODYPLOMOWE — W CAŁOŚCI ONLINE!
OBOJĘTNIE GDZIE MIESZKASZ — PODANIA PRZYJMUJEMY JUŻ TERAZ!

      Studia Ilustracja i komiks z elementami concept art są organizowane od 2016 roku w Zielonej Górze na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego, w Instytucie Sztuk Wizualnych.    Od 2021 r. odbywają się w pełni online.   Mogą Państwo brać w nich udział bez względu na miejsce zamieszkania.   Do Zielonej Góry łatwo jest dojechać więc stacjonarnie w edycji I i II uczestniczyli w zajęciach studenci z Krakowa, Warszawy, Gdańska, Wrocławia i innych odległych kierunków. Dla niektórych chętnych z powodu pracy lub życiowych uwarunkowań odległość była jednak za duża. Przez zmianę formuły na online ten problem przestał istnieć, a kształcenie rozwinęliśmy o nowe metody dydaktyczne. 



JAK ODBYWA SIĘ STUDIOWANIE ONLINE?

      Podstawą komunikacji jest e-learningowa platforma Google Meet. Każdy z Państwa otrzyma w tym systemie własne konto Gmail w domenie Uniwersytetu Zielonogórskiego. Za jego pomocą będziemy mogli uruchomić potrzebne nam usługi i porozumiewać się używając komunikatora Google Meet oraz usługi do nauczania zdalnego Google Classroom. Meet przypomina inne komunikatory tego typu jak Skype, Zoom, MS Teams i jest bardzo prosty w obsłudze. Classroom jest używanym przez nas w zakresie podobnym do „tablicy” Facebooka. Dodatkowo przy każdej edycji studiów tworzymy  zamkniętą grupę dydaktyczną na portalu Facebook oraz czat, gdzie będą Państwo w formie postów publikować i oglądać nawzajem swoje prace. Grupa posłuży także do komunikacji między zajęciami.



CZEGO UCZĄ SIĘ STUDENCI?

      Studia Ilustracja i komiks z elementami concept art przygotowują do prestiżowych i rozwijających się zawodów związanych z rysunkiem. Ilustracja i komiks są traktowane w bardzo szerokiej perspektywie. Kierunek jest dostosowany do przygotowania absolwenta pod kątem pracy w zawodach, w których ilustracja i komiks jest ważną częścią. Pomagamy także w ukształtowaniu własnej drogi twórczej i indywidualnej wrażliwości w kreacjach użytkowych i artystycznych. Od Państwa zależy czy potraktujecie spędzony czas jako szkolenie zawodowe, rozwinięcie wcześniejszych doświadczeń czy po prostu jako hobby i rozszerzenie zainteresowań.

      Program studiów obejmuje swoim zakresem zajęcia teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne w mediach tradycyjnych z elementami cyfrowych. Przedmioty uczą głównie stosowania technik malarskich oraz rysunkowych w założonych mediach.  Studenci zapoznają się także z tradycyjną praktyką pracowni grafiki warsztatowej, która współtworzyła historię ilustracji (w ćwiczeniach praktycznych drzeworyt). Uzupełnieniem są podstawy teoretyczne i praktyczne grafiki 3D oraz    jej zastosowanie w ilustracjach concept art a także podstawowa wiedza z reprodukowania oraz obróbki cyfrowej prac. Program co roku udoskonalamy i dostosowujemy do zapotrzebowania studentów. Od 2023 roku wprowadzamy przedmiot Techniki akwarelowe jako rozwinięcie zajęć z ilustracji, rozszerzamy program Liternictwa i typografii oraz Ekspresji w komiksie i ilustracji.



ABSOLWENT

      Absolwent studiów podyplomowych jest wstępnie przygotowany do podjęcia pracy w różnego rodzaju instytucjach i firmach wydawniczych, branży gier komputerowych oraz produkcji telewizyjnych i filmowych. Umiejętności ilustratora znajdują zastosowanie także w kształtowaniu aplikacji multimedialnych oraz tworzeniu prezentacji i stron internetowych. Absolwent potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w pracy indywidualnej i zespołowej poprzez odpowiednie zestawienie ze sobą proporcji pomiędzy wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi. Potrafi realizować także autorskie komiksy w różnych formatach oraz cykle ilustracji na zadany temat / otrzymane zlecenie.



WYMAGANIA SPRZĘTOWE

- komputer (opcjonalnie smartfon lub tablet) to podstawowe narzędzie do komunikacji podczas zajęć, zainstalowana aktualna przeglądarka internetowa

-    stabilne łącze internetowe (są to spotkania online, więc internet nie może być zbyt wolny lub niestabilny, bo przesyłany jest obraz na żywo)

- smartfon z aparatem do "wrzucania" zdjęć prac na tablicę Classroom oraz tablicę grupy na Facebooku (w 100% wystarczy), opcjonalnie    aparat fotograficzny lub skaner

- mikrofon i słuchawki / głośnik

- opcjonalnie kamera (dobrze, jeśli będziemy mogli Państwa widzieć podczas zajęć)

- konto na Facebooku i podstawowa umiejętność publikowania postów, w ten sposób dzięki portalowi, który większość doskonale zna, będziemy mogli oglądać swoje prace na zajęciach i po nich oraz poznać dodatkowe materiały udostępniane przez prowadzących. Można założyć tymczasowe konto i je skasować po zakończeniu kursu. Nie jest ono jednak niezbędne. 

- proste materiały plastyczne: ołówki, farby akwarelowe i akrylowe, bloki techniczne, inne wskazane przez prowadzących na początku lub w trakcie    semestru akcesoria



PRZEDMIOTY

Formy malarskie w ilustracji      dr hab. Magdalena Gryska prof. UZ

Przedmiot poświęcony ilustracji, jej praktyce i artystycznemu potencjałowi. Relacje treści / pomysłów i ich korespondencja z plastyką są realizowane w rozmaitych technikach malarskich i wariantach obrazowania. Student poznaje podstawy stosowania barw i łączenia technik. Praca w technikach malarskich kryjących i laserunkowych, collage.

Rysunek studyjny      dr hab. Magdalena Gryska prof. UZ

Rysunek z natury skoncentrowany na odtwarzaniu realnych form.  Tematyka: kompozycja, światłocień,  dynamika walorowa, proporcje i ich pomiary, zastosowanie i zróżnicowanie narzędzi, tworzenie iluzji realnego, trójwymiarowego świata na dwuwymiarowej kartce papieru.

Rysunek intermedialny      dr hab. Radosław Czarkowski prof. UZ

Strategie sztuki współczesnej w rysunku i ilustracji oraz jej alternatywnych formach. Granice rysunku. Konceptualne kształtowanie i wyrażanie pomysłów przez studentów z zastosowaniem multimediów i instalacji.

Zagadnienia teoretyczne i praktyczne komiksu      dr hab. Wojciech Birek prof. UR

Przekrój najważniejszych zagadnień z dziedziny komiksu i pokrewnych. Wykłady poświęcone różnym komiksom i twórcom osadzone w kontekście globalnym i polskim. Sylwetki ciekawych twórców i ich droga twórcza jako inspiracja we własnych krokach artystycznych.

Sztuczna inteligencja i sztuka-narzędzia kreatywne    dr hab. Sławomir Nikiel prof. UZ

Podstawy teoretyczne grafiki 3D i metody pracy grafika 3D. Wykłady poświęcone zastosowaniu tych umiejętności na rynku pracy, od gier komputerowych i filmów po przemysł. Rozwinięciem są proste ćwiczenia na podstawie ogólnodostępnych aplikacji internetowych zaproponowanych przez prowadzącego.

Techniki graficzne w ilustracji      dr Paweł Andrzejewski

Zarys dziejów grafiki. W części praktycznej uzupełniony o projektowanie prac na potrzeby tradycyjnych technik graficznych i ćwiczenia z drzeworytu / linorytu.

Ekspresja w komiksie i ilustracji      mgr Jacek Frąś

Jak wybrać środki wyrazu tak aby były trafnie dostosowane do opowiadanych historii. Kreatywne i niestandardowe ćwiczenia obejmują prace z rozmaitymi pomysłami i rozwinięcie u studenta świadomości w pokazywaniu ruchu, emocji, nastroju, światła oraz tempa narracji.

Historia ilustracji      mgr Szymon Teluk

Zarys teoretyczny dziejów ilustracji osadzony w kontekście rozwoju technik graficznych i drukarskich oraz ewolucji sztuk wizualnych.

Budowa powieści i scenariusza      mgr Przemysław Młyńczyk

Zadania które stoją przed ilustratorem od zawsze są splecione z kreacją różnych fabuł, światów i postaci. Często przyjmują naturę adaptacji. Aby w pełni być gotowym do współpracy z pisarzami, scenarzystami komiksu, animatorami lub filmowcami    student poznaje zasady pracy w powyższych zawodach. Poczyni pierwsze kroki w tych dziedzinach aby je dokładnie zrozumieć z perspektywy zawodu plastyka.

Komiks i rysunek koncepcyjny      mgr Szymon Teluk

Rysunek z wyobraźni i sposoby jego zastosowania w przedmiotowych dziedzinach. Nauka rysowania romaitych form żywych i martwych oraz przestrzeni w której je umieszczamy. Kompletna realizacja komiksu oraz storyboardu, projektowanie postaci – zasady tworzenia tzw concept art.

Studium postaci ludzkiej      mgr Szymon Teluk

Jak rysować człowieka z wyobraźni i z natury. Obejmuje min tematy: ruch, kontrapost, dynamika i ciężar sylwetki, somatypy, ubrania, detal anatomiczny, portret i karykatura.

Liternictwo i kaligrafia     mgr Mirosław Gugała

Podstawy kształtowania własnych krojów pisma odręcznego i budowania liter. Techniki liternicze i stosowanie dedykowanych narzędzi w pracach plastycznych. Zasady typografii.

Reprodukcja i dokumentacja dr Marek Lalko

Głównym celem przedmiotu Reprodukcja i dokumentacja jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje fotografia w kontekście dokumentacji własnych realizacji. Przedmiot skupia się na podstawach mających rozszerzyć wiedzę z zakresu technicznych metod rejestracji, jak i możliwości jakie daje zapis obrazu.

Techniki akwarelowe      mgr Cezary Bednarczyk

Nauka malowania akwarelą i pokrewnymi technikami laserunkowymi z użyciem narzędzi tradycyjnych i niestandardowych. Dobór materiałów, narzędzi    i dostosowanie sposobu pracy do realizowanych zadań.



WYKŁADOWCY 

      Większość przedmiotów prowadzi doświadczona kadra Instytutu Sztuk Wizualnych. Do współpracy jednak zaprosiliśmy także w poprzednich edycjach znanych twórców takich jak Bogusław Polch, Przemysław Truściński i Konrad Czernik. Obecnie kontynuujemy współpracę z Jackiem Frąsiem i Wojciechem Birkiem, znanymi od lat autorytetami w dziedzinie teorii i praktyki komiksu i dziedzin pokrewnych, o ogromnym doświadczeniu artystycznym i dydaktycznym. 

dr hab. Magdalena Gryska prof. UZ

Jest absolwentką PWSSP Poznań, kierunek malarstwo (obecnie Uniwersytet Artystyczny). W latach 1990-91 była wolnym słuchaczem w École Nationale Superieure Des Beaux Arts w Paryżu, w pracowni malarstwa prof. Alfredo Zawaro. Od 1992 roku pracuje na Uniwersytecie Zielonogórskim, prowadzi dyplomującą pracownię malarstwa oraz zajęcia z ilustracji. Od roku 2011 pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Sztuk Wizualnych, Wydział Artystyczny, Uniwersytet Zielonogórski. Inicjatorka powstania modułu Ilustracja i komiks w ramach kierunku Malarstwo oraz kierunku studiów podyplomowych: Ilustracja i komiks z elementami concept art. Zajmuje się malarstwem, obiektem, działaniem w przestrzenni i małymi formami wideo. Jest autorką około 40 wystaw indywidualnych i brała udział w około 100 wystawach zbiorowych. Jej prace znajdują się w wielu kolekcjach publicznych i prywatnych w kraju i za granicą.

dr hab. Radosław Czarkowski prof. UZ

Jest absolwentem PWSSP (obecnie UA) Poznań, na kierunku grafika w Poznaniu. Pracuje w Instytucie Sztuk Wizualnych na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego, na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Prowadzi pracownię rysunku i multimediów w Katedrze Sztuki i Kultury Plastycznej. Współtwórca i współprowadzący galerię intermedialną GI w Zielonej Górze (1992-99). Dwukrotny laureat stypendium twórczego prezydenta miasta Zielona Góra (1994;1998). Autor i współautor wielu prezentacji indywidualnych i zbiorowych. Zajmuje się instalacją, książka artystyczną, obiektem, performance, rysunkiem, grafiką, malarstwem.

dr hab. Sławomir Nikiel prof. UZ

Na Politechnice Wrocławskiej uzyskał stopnie naukowe doktoratu i habilitacji z dyscypliny informatyka w specjalności grafika komputerowa. Od 2010 pracuje na Uniwersytecie Zielonogórskim na stanowisku profesora nadzwyczajnego (obecnie na Wydziale Ekonomii i Zarządzania). Zajmuje się grafiką komputerową 3d, wirtualną rzeczywistością, interakcją człowiek-komputer (w tym projektowaniem gier) oraz zarządzaniem projektami z obszaru przemysłu kreatywnego.

dr Paweł Andrzejewski

Dyplom z wyróżnieniem w 2004 r. w zakresie grafiki warsztatowej w Pracowni Litografii prof. Stefana Ficnera. W latach 2002-2004 był stażystą w tejże pracowni. Od 2004 laborant w Instytucie Sztuk Pięknych UZ w Zielonej Górze. Obecnie zatrudniony na stanowisku pracownika naukowego i dydaktycznego w Instytucie Sztuk Wizualnych. Prowadzi Pracownię Litografii Przygotowanie do druku oraz Projektowanie znaku i identyfikacji. Reprezentant akcji plenerowych, współorganizator i juror konkursów graficznych oraz imprez promocyjnych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zajmuje się grafiką warsztatową i projektową. Jest grafikiem designerem, web developerem oraz edytorem. Brał udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą.

mgr Szymon Teluk

Rysownik, karykaturzysta, malarz, autor komiksów. Wykładowca Ośrodka Postaw Twórczych we Wrocławiu i nauczyciel akademicki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego gdzie prowadzi zajęcia z komiksu, ilustracji, storyboardu, rysunku anatomicznego, rysunku koncepcyjnego i malarstwa (asystent w pracowni dr hab. Magdaleny Gryski prof. UZ w l. 2010 - 2023). Pracownik dydaktyczny na zlecenie instytucji kultury. Twórca działającego w całym kraju projektu: "Warsztaty komiksu, ilustracji i karykatury" popularyzującego komiks i rysunek wśród różnych grup wiekowych. W jego ramach, w ostatnich latach przeprowadził warsztaty tematyczne i pokazy rysowania na żywo w ok 200 miejscowościach w Polsce. Wzięło w nich udział ponad 7000 uczestników z Polski, Czech, Niemiec, Ukrainy i USA.

Jako ilustrator i autor komiksów współpracuje głównie jako freelancer z pisarzami, muzykami oraz na potrzeby reklamy i stron internetowych. Od 1995 roku aktywnie działa jako karykaturzysta rysując w terenie oraz podczas pokazów rysowania na żywo. Tworzy autorskie cykle malarskie i rysunkowe oraz krótkie formy komiksowe. 

mgr Jacek Frąś

rysownik i scenarzysta komiksowy, ilustrator. Perkusista zespołu Kwiaty i Grupa Strasznego (wcześniej Cool Kids of Death i Dick4Dick). Edukator w sołeckich świetlicach gminnych. Wykładowca na kierunku Ilustracja i komiks z elementami preprodukcji gier i filmów w ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Jeden z założycieli nieformalnej Słynnej Grupy 8, skupiającej w latach 90 młodą generację łódzkich twórców komiksowych (P. Milczarek, A.Madej, J.Gruszczyński, J.Kujawski). Obecnie związany z Trójmiastem, współpracuje z CSW Łaźnia. Publikuje w internecie i prasie drukowanej. Współpracuje ze studiami animacji (Grupa Smacznego, Animoon). Brał udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych w Polsce i za granicą. Autor książki dla dzieci „Balbina i Bambak" której premiera odbyła się we wrześniu 2018.

dr hab. Wojciech Birek

pracownik Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Rzeszowskiego, badacz, kiedyś publicysta, od czasu do czasu scenarzysta i rysownik, czasami organizator wystaw, a najczęściej tłumacz komiksów i tekstów o komiksach z języka francuskiego (m. in. seria Thorgal). Od wielu lat współpracownik Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi, a ostatnio organizator komiksowej części festiwalu literackiego „Góry Literatury” w Nowej Rudzie.

Autor książek Z teorii i praktyki komiksu. Propozycje i obserwacje (2013), Grzegorz Rosiński – mistrz ilustracji i komiksu (2012) oraz Henryk Sienkiewicz w obrazkach (2018). Scenarzysta komiksów z serii Strażnicy Orlego Pióra (wyd. Mandragora, ukazało się pięć zeszytów, rys. Sławomir Kiełbus, Arkadiusz Klimek i Maciej Mazur) i trzech komiksów dla rzeszowskiego oddziału IPN (rys. Grzegorz Pudłowski i Mikołaj Birek. Publikował komiksy w magazynach „Komiks Forum” (Naznaczony mrokiem), „Awantura” (Miasto trędowatych) „Czas komiksu. Antologia” (Przymierze Pajęczej Nici, rys. Maciej Mazur), „Krakers” (Układ, Na dworze króla Ćwieczka, Kosmiczny kumpel), „Biceps”, w paru antologiach komiksu oraz w lokalnej prasie codziennej (rzeszowski dziennik „AZ”, „Supernowości”, „Wiadomości Skierniewickie”, „Tygodnik Bałtycki”). Mieszka w Rzeszowie i w Górach Wałbrzyskich.

mgr Przemysław Młyńczyk

reżyser filmowy, absolwent Wydziału Filmowego Akademii Sztuk Dramatycznych w Pradze (FAMU), animator kultury, wykładowca Collegium Civitas w Warszawie. Zrealizował między innymi film fabularny "Osiemnaście" (2004), filmy dokumentalne: "Olga Boznańska" (2000), "Ludzie z chóru gospel" (2005), "Chłopak kumpeli" (2008), "Taniec Życia" - o rzeźbiarzu Marianie Koniecznym (2012), "Rytm Dunajca" (2014) oraz wiele różnych form telewizyjnych.

mgr Mirosław Gugała

Studia w ISW, UZ w Zielonej Górze w latach 1997 – 2002. Od roku 2002 pracuje w Instytucie Sztuk Wizualnych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego, asystuje w Pracowni Sitodruku prof. A. Bobrowskiego, prowadzi zajęcia z Liternictwa i Typografii. Artysta grafik i dydaktyk, operujący na polu grafiki warsztatowej i projektowej, rysunku, kaligrafii, a także w obszarach form przestrzennych. Autor wystaw indywidualnych, uczestnik wystaw zbiorowych, przeglądów i plenerów graficznych, laureat kilku nagród. Kurator i współorganizator wielu wystaw, akcji plenerowych, juror konkursów.

dr Marek Lalko

absolwent Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jest adiunktem w Instytucie Sztuk Wizualnych UZ, prowadzi zajęcia z obszaru fotografii analogowej i cyfrowej. Zajmuje się fotografią, instalacją oraz wideo. Prowadzi “Galerie Rektorat” i Galerie fotografii “Nadole”. Wybrane prace prezentuję na www.lalko.com.

mgr Cezary Bednarczyk

Obronił dyplom magisterski z malarstwa na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (pracownia prof. Stanisława R. Kortyki). Zajmuje się głównie malarstwem a tematyka jego prac to w szczególności portret i pejzaż. Choć jego największą miłością jest malarstwo olejne, to co jakiś czas lubi wracać do akwareli. Jego drugą wielką pasją jest muzyka (perkusista ska/swing/rock’n’rollowej formacji Las Melinas). Od 2016 asystent w Instytucie Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Zielonogórskiego (2016-2020 – w Pracowni Rysunku i Intermediów dr hab. Radosława Czarkowskiego prof. UZ, od października 2020 w Pracowni Malarstwa dr hab. Jarosława Łukasika prof. UZ.



RAMY CZASOWE I ORGANIZACYJNE

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych. Program obejmuje wykłady, ćwiczenia, pracę indywidualną i w grupie, kontakt z grupą i prowadzącymi między zjazdami.

Program składa się z 13 przedmiotów praktycznych i teoretycznych i obejmuje zakresem 169 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzi 10 nauczycieli podczas 11-12 zjazdów. podzielonych proporcjonalnie na dwa semestry. 

 Na większość zjazdów przypada 13-14 godzin co dwa tygodnie, godzina dydaktyczna = 45 min. Przeważnie jest to zakres godzin 10:00 – 18:00 w sobotę oraz 10:00 – 15:00 w niedzielę. Dokładny terminarz zjazdów zostanie ogłoszony i przesłany studentom po zakończeniu aktualnego naboru.

TERMIN ROZPOCZĘCIA VI EDYCJI: październik/listopad 2023 (lub marzec 2024 w przypadku koniecznego przedłużenia naboru)

REKRUTACJA ELEKTRONICZNA I SKŁADANIE DOKUMENTÓW do 29.09.2023 r.
PODEJMOWANIE DECYZJI O PRZYJĘCIU NA STUDIA do 06.10.2023 r.

W związku z tym, że zależy nam na dostosowaniu studiów do indywidualnych preferencji uczestników, a każda edycja jest unikalna zastrzegamy możliwość wprowadzenia 15% zmian w programie studiów. Także podczas ich trwania.

Relacje z zajęć stacjonarnych z lat 2015-2019 są dostępne na profilu studiów na facebooku:

https://www.facebook.com/ilustracjaikomiks



DLA KOGO SĄ STUDIA I JAKIE SĄ WYMAGANIA WSTĘPNE

Studia adresujemy do absolwentów i studentów studiów licencjackich/magisterskich, ze wszystkich kierunków studiów (także pozauniwersyteckich).

Wymagania jakie powinien spełnić kandydat to; dyplom ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich.

Nie wymagamy dyplomu ukończenia pokrewnych kierunków studiów takich jak Malarstwo lub Grafika. Zróżnicowanie wcześniejszych doświadczeń i umiejętności studentów oraz ich poziomu    jest celowym zamysłem dydaktycznym ponieważ pozytywnie sprawdza się podczas kształcenia artystycznego.



REKRUTACJA I INFORMACJE BIEŻĄCE

http://rekrutacja.uz.zgora.pl/

Miejsce składania dokumentów i pytania w sprawie rekrutacji:

Dziekanat, Wydział Artystyczny, ul. Wiśniowa 10, 65-001 Zielona Góra

Główny specjalista: mgr Edyta Kochańska
e-mail: E.Kochanska@wa.uz.zgora.pl

tel. +48 68 328 30 41 / +48 789 442 003

e-mail: sekretariat@wa.uz.zgora.pl



Pytania w sprawie organizacji zjazdów i programu studiów prosimy kierować na adres: 

Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Magdalena Gryska prof. UZ

m.gryska@isw.uz.zgora.pl

lub

mgr Szymon Teluk

steluk@uz.zgora.pl lub aeroplan@wp.pl

oraz pod nr: 601981259

ŚWIADECTWO/DYPLOM UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Studia podyplomowe kończą się prezentacją cyfrową prac wykonanych w toku studiów w postaci portfolio ( w formacie PDF ) i przez to uzyskanie ogółem 50 punktów ECTS. Aktywność, zagazowanie oraz obecność podczas zajęć jest podstawą otrzymania dyplomu studiów podyplomowych Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Liczba semestrów i liczba punktów ECTS konieczna dla uzyskania kwalifikacji podyplomowych: 

50 punktów ECTS

2 semestry

Łączna liczba godzin dydaktycznych: 169



KOSZT STUDIÓW

Cena: 3200 zł (za dwa semestry)

Pierwszy semestr: 1600zł

Drugi semestr: 1600zł

Opłata rekrutacyjna: 85 zł

Opłata za studia nie obejmuje kosztów materiałów plastycznych niezbędnych do realizacji programu.

Limit miejsc: 25 osób (decyduje kolejność zgłoszeń)

KIEROWNIK STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

dr hab. Magdalena Gryska prof. UZ

ORGANIZACJA ZJAZDÓW I PROGRAMU:

mgr Szymon Teluk

AKTUALNOŚCI

https://www.facebook.com/ilustracjaikomiks?ref=hl

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18